Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAarnikoivu, Melina
TitelStudying international doctoral researchers.
Nexus analysis as a mode of inquiry.
QuelleIn: Journal of praxis in higher education, 2 (2020) 2, S. 35-57
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2003-3605
DOI10.47989/kpdc82
SchlagwörterMethodologie; Qualitative Forschung; Soziales Handeln; Medizinische Ausbildung; Analyse; Arzt; Finnland
AbstractIn this paper I argue how nexus analysis (Scollon & Scollon, 2004), as a holistic, qualitative mode of inquiry, can offer a fruitful activist research approach to study international doctoral researchers. To do this, I will introduce and explain the core concepts of nexus analysis and afterwards empirically demonstrate how nexus analysis can be done in practice by presenting a case study on international doctoral researchers in a particular nexus - at a Finnish university. The overall aim of this paper is to present nexus analysis as a viable alternative for those higher education researchers who want to study communication, interaction, and language-related challenges of international doctoral researchers from a bottom-up perspective and, in this way, potentially even challenge the existing decision-making practices. (HoF/Text übernommen).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of praxis in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: